dimecres, 25 de febrer del 2015

Ignasi Blanch i l'inici d'una conversa

Ara farà cinc anys. Era un dia de maig de l'any 2010. El meu pare i jo estàvem a la sala d'espera d'un hospital a Barcelona. I va ser ell qui va començar la conversa. Per tant el mèrit va ser tot seu.
D'on sou? De la Ràpita, li vam dir. Quina casualitat. Jo de Roquetes, però visc a Barcelona. Jo també visc a Barcelona, li vaig dir. 
A partir d'aquell primer contacte, hores i dies per xerrar i compartir moments delicats prop de la malaltia i de les incerteses. La millor ocasió per ser un mateix. Sense poses ni artificis. Quan els coneixements i les habilitats passen a segon pla i on la persona és el que compta.
Ignasi va resultar ser d'aquelles persones que desprenen pau i alhora energia. De seguida, va saber connectar amb el meu pare i va saber conduir les converses cap a l'interès mutu sense sobreprotagonitzar-les. Des de la igualtat. 
Per al meu pare, haver-lo conegut, sempre serà un gran aconteixement.
Quin regal de persona i quin regal saber que era un artista amb sensibilitat. L'únic català i espanyol seleccionat per poder dibuixar al mur de Berlin amb el projecte East Side Gallery.
Us parlo d'Ignasi Blanch, l'il·lustrador ebrenc més internacional i que avui la casualitat me l'ha fet retrobar amb aquesta imatge a Catorze. Cultura viva; on el consideren el seu dibuixant de capçalera.


Has vist com passa el temps??


Després de veure aquesta il·lustració, no m'ho he pensat gens. M'he posat en contacte amb ell i m'he atrevit a demanar-li que triï per nosaltres, algunes de les seves il·lustracions i que ens expliqui una mica la seva història. I no només ho ha fet, sinó que ha compartit una de les seves il·lustracions inèdites. Ho transcric amb les seves pròpies paraules:

1-Il·lustració per al clàssic EL GRAN GATSBY de F. Scott Fitzgerald. Editat per Nòrdica libros de Madrid ha estat un gust poder il·lustrar aquest clàssic de la literatura per adults.



2- Il·lustració per a la coberta de la revista de cultura EL MALPENSANTE de Colòmbia. Durant tres estius he tingut l'oportunitat de participar en projectes diversos a Colòmbia, concretament a Bogotà i a Medellín. A un d'aquests viatges va sorgir el projecte de fer la portada per la revista EL MALPENSANTE . Una publicació molt apreciada al país, dintre del món cultural.



3 - Il·lustració just acabada de fer i encara inèdita per al llibre ELS TREBALLADORS DEL MAR de Victor Hugo. Una adaptació que sortirà al mes de març i publicada a Barcelona per l'editorial Teide.




I per últim, la més especial... i amb la que tots els ebrencs també podem col·laborar...

4- Il·lustració per al llibre KITO. Conjuntament amb el meu germà Alfred, hem editat recentment un llibre en benefici de la Lliga contra el càncer de Tarragona i les Terres de l'Ebre. Estem molt contents d'aquesta proposta que pot servir per ajudar a molta gent de les nostres terres!




Moltes gràcies per la teva generositat Ignasi!! 

Al seu web podreu conèixer la seva trajectòria i més de la seva obra. Ignasi Blanch.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada