divendres, 21 de març del 2014

One lovely blog award, un premi inesperat

Ahir li van donar un premi a La Ràpita Chic. No es tracta de cap concurs ni premi autonòmic, ni res de tot això. És alguna cosa més especial perquè te l'atorga un/una blocaire que també ha rebut el premi.
En el nostre cas, ens l'ha atorgat Clara, l'autora del bloc, Sabó Sabonissim, una artista dels sabons artesans.
El premi no em pot fer més il·lusió, però com tot en aquesta vida, també té les seues condicions. Al acceptar-lo, he de respondre a unes preguntes i he d'atorgar el premi a un altre bloc que jo consideri mereixedor d'aquest guardó.




Aquí van les preguntes...

ONE LOVELY BLOG AWARD

Quan vas començar el bloc i per què?
Aquí m'agradaria poder respondre que va ser de manera planificada i amb uns objectius concrets, però res més lluny de la realitat... 
Després de ser usuària de blocs durant anys, aquesta aventura va començar de manera casual una tarda de dissabte, quan se'm va ocórrer fer un bloc al voltant d'un tema principal, la Ràpita i l'esperit rapitenc. 
Immediatament, la meua vessant més pràctica,  va pensar que per donar a conèixer la Ràpita i l'esperit que l'envolta,  podia estar bé ampliar la finestra de qui el visita i tractar sobre l'altra ciutat on visc, Barcelona. Però al final la cosa no es va quedar aquí, i poc a poc, com si el bloc tingués vida pròpia i sense perdre l'esperit rapitenc, ha anat ampliant la seua base conceptual, i s'ha convertit en un món de reflexions i de totes les coses boniques i ben fetes que van sorgint i que "mos ajuden a sentir-nos millor.
Se que això l'ha convertit en un espai naïf, multi funcional i impossible de classificar.

Què t'aporta tenir un bloc?
En el meu cas, el bloc és una constant font de satisfaccions. Des del procés creatiu fins al resultat m'aporta serenor i em permet compartir aquest esperit rapitenc que des de la distància cada dia tinc més aguditzat. També em sorprèn la serenor i el plaer que m'aporten aquelles reflexions que sorgeixen a partir d'una imatge, un sentiment o una idea. Mai he sigut dona de lletres i el bloc, m'ha ensenyat a valorar el poder de les paraules.

Quin post és el que més èxit ha tingut i per què creus que ha sigut?
Esta resposta la tinc claríssima, en general, els posts que més èxit tenen són els que millor reflexen el nostre esperit rapitenc amb imatges de la nostra terra i els que mostren llocs singulars de Barcelona. Però sense cap mena de dubte, el que més èxit ha tingut va ser el de mares i filles. A partir d'este moment, vaig saber que no estava sola i que el bloc era seguit per molta més gent de la que m'esperava.
Va tenir èxit  perquè va permetre participar a la gent que segueix la Ràpita Chic i fer-la sentir que també forma part d'este projecte singular.

Utilitzes xarxes socials?
Aquí us he de dir que vaig seguir el consell de la meua filla i des d'un primer moment, el vaig vincular a facebook. Més endavant el vaig vincular a twiter i des de fa poc està vinculat a bloglovin des d'on el bloc té més seguidors internacionals. 
Respecte a les xarxes socials, he de dir que són les que alimenten al bloc de comentaris i interaccions. Al bloc per fer comentaris cal un procés de verificació i crec que això inhibeix la participació. Des d'aquí us animo a que feu comentaris. No sabeu l'alegria que donen.

Com ha evolucionat el teu bloc?
Penso que "esta" pregunta ja l'he respost explicant quan i com va començar el bloc. 

Has viscut algun fet important a través del teu bloc?
El fet més important no és un fet concret. Però sí que m'ha permès retrobar gent que feia temps amb la que no tenia contacte i també m'ha permès conèixer noves persones molt enriquidores i interessants.

D'on neix l'inspiració de les publicacions?
La inspiració és molt diversa, però sempre ve a partir de coses que em semblen interessants o em criden l'atenció. Si no és per causa major, intento no publicar res que no m'agradaria vore o llegir.
La inspiració de vegades ve d'una simple conversa, de vegades a partir d'una imatge i de vegades a partir d'una notícia o d'una lectura.

Quina és la teva fase favorita?
Viu i deixa viure.

Quin consell li donaries a algú que vol començar un bloc?
Que sigue fidel a ell mateix. 

Què tenen en comú els blogs a qui atorgaras el premi?
Tots són blocs que segueixo i admiro i he decidit atorgar el premi als tres blocs següents. 



  • En la categoria de blocs creatius, li atorgo el premi al bloc La Mar de Fora, per la creativitat, bon gust i qualitat de manufactura de Montse Félix, l'autora.
  • En la categoria de blocs de decoració,  li atorgo el premi al bloc Chic&Decó. per la qualitat i quantitat en la selecció dels projectes que publica. Els tres milions de visites que ja té, avalen aquesta elecció.
  • I en la categoria de ciència, li atorgo a Les dos Ces, per l'audàcia en els temes escollits i tractats per part de l'autor, Toni Chaquet.

Moltes felicitats als tres!!





1 comentari:

  1. Vull escriure alguna cosa i no em surten les paraules. Ara mateix no sé si soc de ciències o de lletres. MOLTES GRACIES.
    Ens parlem bssss

    ResponElimina