dissabte, 25 de juliol del 2015

Mentre torna a córrer l'airet...

Quin plaer despertar-nos aquest matí i comprovar que torna a córrer l'airet. Un airet que ha vingut a donar la benvinguda a les festes de Sant Jaume, a la Ràpita. Un reducte de pau on el temps s'allarga i els sabors s'intensifiquen. 
Avui mentre torna a córrer l'airet, agafen ganes de veure només les coses bones i desestimar les que no ho son tant. Fins i tot les torrades multi cereals que sempre tenen una mica d'olor a pinso, avui feien olor de pa recent torrat. I el cafè amb llet de soja semblava un dels bons. D'aquells que només a les bones cafeteries el saben servir.
Mentre torna a córrer l'airet, les notícies semblen més positives i fins i tot els enrenous del parlament i l'ajuntament de Barcelona no em posen de mal humor. Al contrari, ho llegeixo tot com pures anècdotes. Igual és per l'esperit de la rumba catalana o el de la Unesco, o el de les festes. Tant li fa.
Mentre torna a córrer l'airet venen ganes de llegir, d'escriure, de xerrar, de caminar, de badar, en fi de viure. Que d'això es tracta.
Mentre torna a córrer l'airet, em ve a la memòria un matí d'estiu de la meva infantesa- ejem... fa uns quaranta o una mica més d'anys...-, asseguda en una taula en la terrassa del Miami, al carrer Sant Isidre amb mon iaio Antònio, lo murciano, un home de poble, emigrant amb la pose practica i teòrica d'un senyor, bevent una fanta de taronja que potser era Fanta o potser era una Mirinda -els de l'època ho entendreu..-. Havíem estat caminant amb un altre tio meu que havia vingut de França. Jo era una mica escardalenca i de ben segur que una mica hipotensa i molt sensible a la calor. Aquell matí no era una excepció i només tenia sed i sensació de mareig. Quan vaig seure a l'ombra i em vaig prendre la Fanta o la Mirinda, ves a saber..., em vaig anar recuperant i vaig passar d'una vida gris a una vida de colors vius.
I tot i que sembla un anunci digne de la Coca Cola, es tal i com em van transformar l'airet d'aquell matí d'estiu i la hidratació.
 I és com avui em sento mentre torna a córrer l'airet. 








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada