divendres, 24 de gener del 2014

Primavera, estiu, etc...

Ja fa dies que estic traint a la meva admirada Alice Munro i he començat una novel·la que m'esta abduint a la lectura, més de lo que el temps i feina m'ho permeten. Es tracta de "Primavera, estiu, etc"...de Marta Rojals. Aquesta novel·la que va ser publicada el 2011, no ha deixat d'estar present, i amb èxit, a les llibreries.
Jo, us confesso que no la coneixia, i a hores d'ara és posible que ni necessiti presentació. Però per als que no la coneixieu, com jo, us diré que Marta Rojals és de Ribera d'Ebre i en aquesta novel·la, conta la historia d'una arquitecta en crisi, que viu a Barcelona i que torna al poble per Tots Sants.
A mi la historia m'ha enganxat per dos motius. Per una banda, Celia, la protagonista, perquè es veu afectada per un fenomen que patim molts dels que que som de poble, però hem arrelat a una gran ciutat: tenir sempre, la sensació d'estar al lloc equivocat. I per una altra, la que més, l'ús magistral del llenguatge dialectal que fa l'autora. Ella juga amb tant d'encert, amb les paraules dialectals, que  dona una pàtina de realitat a la historia que mai hagués aconseguit amb el llenguatge estandard.
Utilitza el mos i el vos com si tal cosa. I a mi, que sóc una defensora del nostre llenguatge dialectal tant escrit com parlat, m'encisa.



Ara, acaba de publicar la seua segona novel·la, l'Altra, que tracta d'una historia més urbana. I de ben segur que serà un èxit per Sant Jordi. Ja ho veureu....












Follow on Bloglovin

1 comentari: