diumenge, 12 de gener del 2014

The capsoul, un projecte solidari

Ahir al matí, es va inaugurar, The capsoul, una botiga de cafè i inusions en càpsula. creada per dos joves emprenedors que han perdut èssers estimats a causa del càncer. Amb aquest projecte, dedicaran gran part dels beneficis a ajudar a nens hospitalitzats que pateixen aquesta malaltia amb la col·laboració  de la Fundació Ànima.

El seu lema.







dissabte, 11 de gener del 2014

El premi Nadal 2014, demostra que facebook serà la novel·la epistolar del segle XXI.

"La vida era eso" és la novel·la de Carmen Amoraga, guanyadora del premi Nadal d'aquest any. De ben segur, que aquesta novel·la marcarà un abans i un després en la interpretació que de vegades es fa de les xarxes socials. La història tracta d'una dona que viu la mort del seu marit i gràcies al fet de compartir les seues vivències a facebook, comença a superar-la. 
És lògic que la novel·la epistolar basada en l'escriptura de cartes dels segles anteriors hagi estat substituïda per històries on la comunicació interpersonal es realitza mitjançant l'ús de la xarxa.



De moment, haurem d'esperar a llegir-la per poder parlar-ne més. El que si us puc dir, és que fa temps, vaig llegir, "La vida mientras tanto", una altra història d'aquesta escriptora. I recordo que la vaig gaudir i aprofitar molt. És una novel·la trista, però molt ben contada per aquesta escriptora de narrativa fàcil de llegir i gens endolcida. És d'aquelles històries dures, que et fan reflexionar i créixer una mica més com a persona. Us la recomano.


I per fer un homenatge a les històries epistolars, aquí una carta que Marcel Proust (1871-1922), va escriure a Madame Straus. L'he triat per la seua brevetat, molt a l'estil de la comunicació interpersonal actual.



Jueves, despues de dejarte

Madame:
Yo amo a les mujeres misteriosas, desde que tú eres una...


Montsià, una mica d'història contada des de l'aire

La nostra col·lecció de vídeos ja comença a ser una bona fons documental. Aquest, forma part de la sèrie de Catalunya des de l'aire, que fa uns anys, va emetre la Televisió catalana. Una mica d'història sempre va bé. I millor si està contada des de l'aire. 

divendres, 10 de gener del 2014

Moments de coixí

Mentre sona Agnes Obel, una selecció d'imatges que inviten al descans, al sofing, a la lectura i a la migdiada

BON CAP DE SETMANA!!












Via pinterest i via ana&cuca






dijous, 9 de gener del 2014

On la terra abraça el mar / Ou le terre embrasse la mer/ Where the land embraces the sea

Val la pena recordar, a uns, i donar a conèixer a d'altres, aquests vídeos promocionals de la Ràpita. Una de les iniciatives més encertades de la regidoria de Turisme. No està de més que tornin a córrer per la xarxa.

Ou le terre embrasse la mer


Where the land embraces the sea


On la terra abraça el mar

dimarts, 7 de gener del 2014

La paciència és la mare de la ciència

L'art de la paciència és un dels més difícils d'adquirir. Hi ha moltes paraules escrites sobre com cultivar-lo i cap d'elles fàcil de seguir. 
Tant és així que moltes coses valuoses de la vida, ho són pel temps i la paciència que requereixen.
Aquest any, he decidit ser una mica més pacient i, per començar, he decidit pensar una mica més en què i com compartir. Tenint en compte que gairebé tot el que he escrit fins ara ha estat fruit de l'impuls i la inspiració del moment, l'objectiu no serà fàcil. PERÒ HO INTENTARÉ. 






A "vatros", també us demano paciència.... en algun moment, serè ocurrent i escriuré alguna cosa interessant.

De moment, ens haurem de conformar amb aquestes frases. Són paraules escrites per persones sàvies que ja fa molts anys es van adonar de la importància d'aquesta virtut.




"La paciència és la força del dèbil i la impaciència la debilitat del més fort"

Emmanuel Kant, filòsof alemany (1724-1804).

" Tingueu paciència i tindreu ciència"  (Imagino que d'aquí ve la dita de que la paciència és la mare de la ciència.)

Baltasar Gracian, escriptor espanyol (1601-1658)

"La paciència és la més heroica de les virtuts, precisament perquè manca de tota aparença d'heroisme"

Giacomo Leopardi (1798-837)

I per últim, una lectura recomanada, L'art de la Paciència de Ramiro Calle,


Extracte de la sinopsi:

La paciencia, además de una virtud, es una fuerza equilibrante que nos permite enfrentarnos a los acontecimientos con sosiego. Previene la fustración y la ira, evita que malgastemos energías y nos mantiene integrados y serenos. El arte de la paciencia es el primer volumen de la trilogía, compuesta por El arte de la armonía y El arte de la vida

Nota addicional, dia 11 de gener.

Afegeixo el podcast de "Sóc impacient", capítol del programa de ràdio, l'Ofici de viure.





diumenge, 5 de gener del 2014

Per si vas a Barcelona...The Living Stone

Ja sabeu, que de tant en tant, m'agrada compartir llocs singulars de l'altra gran ciutat on visc. Avui us parlaré d'un raconet especial, The Living Stone. Es tracta d'una botiga petita de cosmètica natural, que des de 1994 perfuma el carrer Petritxol i la Plaça del Pi. Tenen productes naturals, fets amb olis essencials procedents de productes biològics i silvestres, a les valls pirenaiques.
És un raconet per visitar de tant en tant. A mi m'agraden els ambientadors de canella i les colònies fresques de verbena, per a cada dia.
A més té un significat especial per aquest bloc. Allà vam comprar les estrelles de mar del quadre que dona imatge a Larapitachic.

Carrer Petritxol, aquests dies de Nadal





I si voleu saber més detalls: THE LIVING STONE.COM

dissabte, 4 de gener del 2014

Sobre els gustos de la nostra ment.

Perquè ens agraden unes coses i no unes altres, és un misteri. Cap de nosaltres podem controlar quin és el color que més ens agrada ni la reacció que "mos" provoquen aquelles coses que la nostra ment decideix que són boniques i inspiradores.












via

dimecres, 1 de gener del 2014

Inspiracions de caràcter personal

Hi ha coses que no sabem perquè, ens inspiren. Algunes, ens agrada anunciar-les i compartir-les, però d'altres les reservem només per a qui sabem que les gaudeix i admira de la mateixa manera. Jo les comparteixo en aquelles publicacions que considero de caràcter personal. De vegades les anomeno "fltxassos" i les vaig deixant aquí, per als que se que em visiteu sense reclam i  gaudiu amb el que us pugueu trobar. Aquestes mai les publico a facebook. Són com un espai "reservat".
Avui. a "vatros", als que entreu sense que us ho demani i gaudiu de les coses compartides, us dedico una col·lecció d'imatges que tinc batejada com a "Finestrons"
Espero que us "agrade"!







 Via: pinterest





10 consells per un 2014 zen.



1. Deixem-nos de fer comparacions. Tots tenim coses per aportar.

2. Deixem-nos de competir. Al final tots arribem al mateix lloc.


3. Deixem-nos de prejudicis i judicis. No tenen sentit per la natura.


4. Deixem fora la ira i els enuigs. Tot és relatiu.


5. Deixem-nos de laments i valorem lo positiu


6. Deixem-nos de preocupacions


7. Deixem de sentir-nos culpables


8. Deixem-nos de culpabilitzar


9. Deixem-nos de sentir temor


10. I si et resulta difícil seguir algun d'aquests consells, riu fins que t'agafe mal de panxa, almenys una vegada al dia.


BON COMENÇAMENT D'ANY 2014!!!