diumenge, 10 d’agost del 2014

Matar la ceba, un concepte mediterrani

Hi ha coses quotidianes del dia a dia o que en un passat no massa llunyà veiem fer a casa, que sense adonar-nos conformen l'esperit i l'essència d'una cultura com és la mediterrània i de la que natros formem part.
Faig aquesta reflexió perquè estic veient que ens visiten des de països diferents (per cert, per una errada informàtica meva, m'he carregat la bola del món tan boniqueta, que registrava els llocs des d'on ens veuen i ja havíem arribat a 69 països, l'última vegada que la vaig consultar. Quasi ploro del disgust..). De fet, el país que més ens visita és EEUU i crec he descobert el motiu. L'essència i esperit mediterrani de tot el que compartim crec que és el culpable. Imagino que tot lo mediterrani pot resultar exòtic per a qui ho té lluny.
Ahir fent una amanida d'estiu, vaig matar la ceba, amb sal, aigua i la vaig deixar al sol uns minuts, perquè així ho he vist fer a casa. Al veure la imatge vaig fer una fotografia com a exemple d'aquestes coses quotidianes que conformen el nostre estil de vida.

I vatros, com mateu la ceba??


Per cert, l'amanida queda molt bona i resultona. Per si la voleu fer, porta pataca bullida tallada, salmó, escarola i caviar d'esturió per decorar. 


I si voleu conèixer les mil propietats de la ceba, podeu llegir aquest article d'Ets el que menges





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada