dissabte, 20 de desembre del 2014

La subtilitat de la intuïció

Heu presumit mai de tenir intuïció?? Jo confesso que alguna vegada. Sí. I ara me n'adono que la intuïció no és tan fàcil de mesurar ni de quantificar. Ni tan sols és fàcil de definir. Realment sabem que és la intuïció?
Epistemològicament la intuïció és allò que ens porta directament al pensament sense passar pel raonament, ni per la deducció, ni pel coneixement. Podríem dir que és l'automatització dels nostres pensaments i coneixements que de manera autònoma i immediata ens ajuden a sospitar/adivinar com esdevevindrà alguna cosa.
Hi ha persones més intuïtives que d'altres. De fet l'atribució d'aquesta qualitat sempre ha estat predominantment femenina. 
Segurament quan prenem algunes decisions ho fem sota els propis criteris intuïtius, criteris que se'ns escapen al raonament, de la mateixa manera que no podem decidir perquè ens agrada un color o un sabor més que un altre...
De fet, avui, la meva intuïció m'ha portat a escriure sobre ella i convidar-la a ser protagonista d'aquesta publicació. 
I la meva intuïció em diu que venen èpoques de canvi...




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada