diumenge, 15 de desembre del 2013

Aprenent a estimar el Far de Buda

Dijous passat vaig tenir l'oportunitat d'apropar-me a l'Arts Santa Mònica per visionar la pel·lícula "Buda, l'illa del Delta".
En un primer moment, havia d'anar acompanyada, però al final vaig anar sola. No se si va ser això o que el meu radicalisme "rapitenc-ebrenc" cada cop està més aguditzat. Vaig gaudir moltíssim dels 77 minuts que dura el documental . Només van espatllar el moment, els sorolls i les veus de fons que ressonàvem al lloc de la projecció. (Potser ho hauríem de fer saber als responsables de gestionar els espais d'aquest magnífic centre cultural).
Malgrat això, crec que tots els assistents, vam poder gaudir de la filmació. Un documental que t'enganxa des d'un principi, gràcies a un doble fil conductor molt encertat. Per una banda, la veu en "off" amb el testimoni vital del fill de l'últim faroner, i per una altra, les reflexions d'una realitzadora anglesa que vol recuperar una filmació antiga , feta pel seu besavi al 1906.
Us he de dir, que gràcies a la pel·lícula he conegut la història d'aquest far. No tenia ni idea que durant la seua existència va ser el far més alt d'Europa i que va ser presentat a l'exposició universal de París com a obra destacada de l'enginyer Lucio del Valle. Això és molt significatiu tenint en compte que durant la seua existència, al Delta va conviure amb una vida rural, i on tot es feia de manera manual i artesana.
El fet que els autors siguin ebrencs, també és un valor afegit que, de ben segur, afavoreix l'aire mític de la història. La direcció i guió, ha estat a càrrec de Santi Valldepérez i  la fotografia, a càrrec de Guillermo Barberà. També és important la tasca de recerca i documentació feta per Maite Subirats (una seguidora d'honor, d'aquest espai...). 
Felicitats per una feina molt i molt ben feta!!
Per cert.. crec que aviat es projectarà a la Ràpita. No us la perdeu!!

Far de Buda, 1864-1961

Follow on Bloglovin

dissabte, 14 de desembre del 2013

A la reina de les festes

Avui  farem un homentatge a la reina d'aquestes festes.
A la que quan ens convoca, acudim per estar amb els nostres amics, companys, familiars...
I, en especial a la nostra, perquè sigui la més guapa



Follow on Bloglovin

dimecres, 11 de desembre del 2013

Controvèrsies del Nadal

El Nadal, és una època que sempre genera controvèrsies. Si sou, dels que teniu la virtut o el defecte... de ser controladors de mena. Per Nadal, segur que se us desmunta la parada. Ho sento. Us ve una època dura. La vostra rutina es veurà alterada.  I el pitjor de tot és que si no cediu a la pressió nadalenca, el món del voltant conspirarà en contra vostre per fer-vos sentir malament.
A més, com cada any, tard o d'hora, haureu de prendre decisions que de vegades seran fàcils, però d'altres, no tant.

Amb qui celebrem els Nadals amb la teva família o amb la meva ?
Què comprem per regalar?
On podem trobar aquell regal que s'ha esgotat a tot arreu?
Què farem de menú?
Què fem per cap d'any?

Però tranquils, en la majoria dels casos, el Nadal és com aquells  contes d'aventures i desventures que al final acaben bé. I us farà sentir més agraïts amb "el que" i "els que" teniu al vostre voltant.

I vigileu. Si creieu que sou immunes al Nadal, penseu que sempre hi ha coses que de manera màgica us faran caure de ple en l'esperit nadalenc. A saber...


UNA: Decorar casa vostra amb un detall de Nadal. Penseu que la més mínima cosa, transformarà l'atmosfera domèstica.

via
via


DUES: Veure una pel·lícula nadalenca, instalats/des al sofà,  i amb una manteta, us abocarà, sense remei, al sentiment nadalenc més profund.


I,TRES, la pitjor de totes:  fer l' arbre. Tan si el feu amb ganes o no. Tan si sou originals o feu el mateix de cada any. Al acabar-lo i veure el resultat, l'esperit nadalenc us invairà i no podreu evitar-ho.




Fonts: pinterest


Per tant, tant si sí com si no,
Us desitjo un BON NADAL!!!









Follow on Bloglovin

dilluns, 9 de desembre del 2013

Camel & Delícies Monogràfic


Mentre sona Quoi....


ens adonem que, el color més elegant és el que tenim davant de casa. 
Collage fet amb fotos  de la platja de les Delícies


 Fet per larapitachic by polyvore


French voguettes

daydreamer

daydreamer

via

zsazsabellaggio

zsazsabellaggio

Collage amb imatge del fons de la platja.






dissabte, 7 de desembre del 2013

Delicatessen

De ben segur, que tots els que esteu llegint aquestes paraules, associeu la paraula delicatessen a productes exquisits i exclusius. I és curiós, perquè  fa uns anys aquesta paraula, gairebé no es feia servir.   
També la podem recordar per ser el títol d'una pel·lícula francesa de l'any 1991, de Jean-Pierre Jeunet i Marc Caro. Una d'aquelles pel·lícules rares, rares, rares... però que no deixen indiferent.
I a la Ràpita, també és el nom d'una botiga elegant i discreta, dedicada al món de les infusions i tot allò que les envolta. Delicatessen és d'aquells establiments que ben bé podríem trobar en qualsevol barri "trendy" com Notting Hill, o Montmartre, o en el barri del Born a Barcelona. 
Aquests dies prenadalencs, només cal passar pel davant per veure que té aquell encant especial que només aconsegueixen els agraciats amb el do del bon gust.

delicatessen 2

delicatessen  per larapitachic en Polyvore

Delicatessen està al carrer Comte de Floridablanca, 36



Follow on Bloglovin

dijous, 5 de desembre del 2013

Collage amb posta de sol a l'aluet

Ho he aprés avui i em fa molta il·lusió desitjar-vos uns bons dies de descans, amb un collage fet amb una posta de sol, des de l'aluet.


Collage amb posta de sol a l'aluet






Follow on Bloglovin

dimecres, 4 de desembre del 2013

La Ràpita, discreta i bonica a Terres magazine

Avui mentre sona la lletra d'una cançó: " No me llames iluso porque tengo una ilusión...". Servidora se sent de la mateixa manera: il·lusa. Perquè per uns segons he tingut la il·lusió de que Terres Magazine, hagi escoltat la petició que vam fer-los, fa uns dies, i hagi fet un reportatge de la Ràpita per aquest motiu.
Ja se que és pura casualitat, però insisteixo, sóc una il·lusa i tinc aquesta il·lusió.

Clicant aquí podreu veure el reportatge de "Sant Carles de la Ràpita, discreta i bonica" i aquí un dels vídeos que més m'ha agradat. És la visió de la Ràpita des de la Punta de la Banya.



També podreu veure imatges com aquestes que ens permeten presumir de poble.

Moltes felicitats Terres magazine, heu fet un reportatge fantàstic!!!

Text del reportatge (val la pena saborejar-lo...): Santi Valldeperez
Fotografia (que capta els millors racons..): Guille Barberà


El nou museu del mar, Les Casotes

Casa Laureano, preciosa!!

Quantes passejades hem fet, fem i farem pels porxes...

La platja de Pipi, que boniqueta està a l'hivern..


Follow on Bloglovin

dimarts, 3 de desembre del 2013

Quan la publicitat vol trobar credibilitat en lo autèntic: el cultiu de l'arròs al Delta.

Fa uns dies a les 2 ces, un bloc de ciència i cultura, vaig llegir un anàlisi molt encertat sobre l'evolució de la publicitat i de com al llarg del temps ha intentat nodrir-se de tot allò que li pugui donar la màxima credibilitat. Com per exemple l'ús de la ciència i tot allò que l'envolta.
La publicitat ha passat dels missatges categòrics, com "Más blacura sin rotura", i de l'ús del terme "científicamente probado", fins a l'ús de pseodocientífics com ara el senyor Eduard Punset.
Jo voldria afegir que un altre recurs que no falla i li dona una credibilitat inqüestionable, és tot allò que sigui autèntic com ho és "la vida real".
N'és un exemple l'anunci de Kellog's, on surt Manel, un pagès de Sant Jaume d'Enveja al Delta de L'Ebre. Manel, amb un missatge sincer, traspua sentiment i autentícitat i el món de la publicitat ho sap.




Follow on Bloglovin

dilluns, 2 de desembre del 2013

La importància de sentir-se a gust amb un mateix

Se que l'entrada d'avui, us semblarà una justificació. Res més lluny de la realitat. Preferiria que la considereu una reflexió.
Fa uns anys, vaig assistir a un curs preparatori per a opositar i en una de les sessions, ens van donar algunes recomanacions per al moment de l'exposició oral. Una d'aquestes recomanacions feia referència a la preparació física. No us penseu que es tractava de fer flexions, ni de fer una carrera de 10 kilòmetres (que, de ben segur, també són una bona opció). Es tractava de tenir cura de l'aspecte físic. D'anar nets, i ben vestits.
No es referien a roba cara, ni de marca, ni tampoc ben combinada, ni de temporada. No. Es tractava d'anar a gust amb un mateix i, amb coherència amb la situació.
En un moment en que cal demostrar el millor de nosaltres, és bàsica l'autoconfiança reforçada en tots els aspectes possibles.
Això no és cap novetat. El fet que hi hagi molts articles que tracten sobre com anar vestit en una entrevista de feina, demostra la rellevància de l'assumpte. Per exemple: aquest article de "El economista.es" on donen 10 claus a tenir en compte.
De vegades, la vida, també sembla una oposició, en la que ens hem de sentir i mostrar segurs.
És per això que des d'aquí, ens agrada gaudir de detalls que, per a molts, semblaran superficials i prescindibles, però per a d'altres poden ser elements de suport a l'autoconfiança, la seguretat i fins i tot, la reafirmació d'un mateix.

I per un dia de desembre, de sol i fred, compartim aquest collage d'elements de suport, amb un aire mariner. I perfecte per anar a visitar el Museu del Mar, Les Casotes, a la Ràpita, ubicat en un edifici rehabilitat de meitats del segle XIX i que va ser inaugurat ahir, dia 1 de desembre. Aquí la notícia.

PD: Que entretingut és això dels colllages i quines ganes de visitar el museu !!!


diumenge, 1 de desembre del 2013

Benvingut desembre amb coses de la casa de la platja

Mentre sona, "com un miracle" de la tortosina Montse Castellà , per aquest desembre us voldria recomanar una lectura, " La casa de la platja", 1996, d'Emili Rosales, rapitenc i autor de la Ciutat Invisible, premi Sant Jordi 2004. 



I amb la casa de la platja com inspiració, avui compartim el primer collage de larapitachic.
Bon desembre i espero que us agrade!!






primer
El primer collage d'elaboració pròpia






Imatges de la casa, http://www.pinterest.com/source/chiccoastalliving.blogspot.com/ i el collage factoria pròpia.



Follow on Bloglovin