Abans de començar voldria aclarir per a quí no ho sap o té un concepte equivocat d'aquest blog, és que des d'aquí escric amb el cor, sense cap ànim de lucre i tot allò que comparteixo., és perquè m'agrada o em sembla interessant per compartir. I gràcies a això em sento totalment lliure d'escriure sobre el que em motiva i quan em motiva. No hi ha més secrets.
Avui, amb el paladar encara impregnat dels sabors del sushi que hem menjat a Can Batiste, escric aquestes paraules. No m'hagués imaginat mai que el millor sushi de la nostra història com a foodies d'anar per casa..., del menjar japonès, l'hagués degustat al meu poble.
Sense pretendre ser uns esnobs, el meu home i jo, des de fa uns anys ens hem anat introduint en el món de la cuina japonesa. A Barcelona, tenim la sort de poder gaudir de molt bons restaurants japonesos, com el Shunka, Ken, Nagashita, Yashima i altres de cuina japonesa-brasilera com el Kibuka i alguns més... Tant és així, que periodicament necessitem repetir i menjar sushi amb totes les diferents opcions: makis, nigiris i sashimis.
L'altre dia la
meua cosina Jusi, em va comentar que si volíem provar menjar japonès a la Ràpita, a Can Batiste et preparaven una degustació, però abans ho havies de reservar. I així ho vaig fer. Ara , després d'haver dinat i provar la degustació, no m'he pogut estar de compartir-ho. Tant és així que també ho compartiré amb altres blogs de cuina que segueixo com el
dels Meus restaurants de Ricard Sempere i el de
Olleta de verdures, del vinarossenc, Josep Angel Guimerà. Ja se sap que si veiem coses nostres publicades per gent de fora ens fa molta més il·lusió.
Ay!!! I un altre valor afegit de Can Batiste i que no em vull deixar de comentar, és que el porten dos germans. Una segona generació de gent jove, que es preocupa i s'esforça per innovar i millorar la cuina rapitenca a partir dels productes que els ofereix el territori i aquí tots ens hauríem de treure el barret (aquest no és un camí fàcil...).
Els detalls...
La degustació al complet...
Degustació de nigiris: de llagostins, salmó, pop, escarmà, llobarro i tonyina de Ballfegó .
Degustació de tartars (espectaculares!!) de tonyina, salmó i llobarro
Degustació de maki: de salmó, tonyina i llobarro.
Degustació de sashimi. De vièira, de salmó, de llobarro, de pop i de tallam (amb una textura soprenent..).
Aquí vull afegir que a Can Batiste m'he reconciliat amb el sashimi. És el millor que he provat. Sense dubte...
P.D.: Aquesta entrada em fa molt feliç. No hi ha res que em satisfagui més que compartir coses que valen la pena a la Ràpita.