dijous, 29 de maig del 2014

Sr. Tagore, creu que hem après alguna cosa des de llavors??

"Hem vingut en aquest món per acceptar-lo, no simplement per coneixe'l. El coneixement pot fer-nos poderosos, però per l'afinitat sentimental arribem a la plenitud. L'educació més elevada és aquella que no només dona informació, sinó que fa créixer la nostra vida en harmonia amb tota l'existència"

"La crisi de la civilització moderna, no es deu principalment a la importància excessiva que hem assignat al desenvolupament intel·lectual de l'home, mentre es descuida el que podríem anomenar, les cures del cor?"


Rabindranath Tagore, 1921

Creieu que hem après alguna cosa des de llavors??

Una de tantes coses que li he d'agrair al meu pare, és l'amor a la lectura. Des de sempre i gràcies al "Círculo de lectores" a casa nostra i a moltes altres cases de la nostra generació, anaven entrant llibres. Alguns, els llegíem amb avidesa, i d'altres es quedaven allà per si algú els volia consultar.
El més bonic de tot és que quan em vaig fer més gran, vaig poder participar en la majoria d'eleccions, i una de les adquisicions que vam fer va ser "Lipika", un llibre amb reflexions del pensador i premi Nòbel hindú Rabindranath Tagore. 
En aquell moment, l'any 1981, no vaig entendre moltes de les reflexions recollides, però la casualitat o el destí van fer que m'emportés aquest llibre amb mi, i poc a poc i amb el temps, alguns d'aquestos pensaments han adquirit un gran significat en la meva manera de veure la vida.

Què diria ara el Sr Tagore??





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada