dilluns, 13 d’abril de 2015

Gana de ment

No se a vatros, però a mi ja se m'ha accionat el cronòmetre mental del compte enrere cap a l'estiu. Això vol dir que per a les gordes de ment com jo -n'hi ha que mengem amb el cap i no amb l'estómac-, comencem a patir una certa inquietud en forma verbal de "hauria...": hauria de menjar menys, hauria de menjar més sa i hauria de menjar amb més seny. 
Ho reconec i ho escric amb el regust de totes les farinoses que he provat aquestes vacances a la Ràpita- n'he menjat de tants llocs que hauria pogut fer un estudi comparatiu-, sóc una gorda de ment i encara que arribès a l'estiu amb un pes prou decent per lluir bikini, continuaria somniant amb menjar i menjar a totes hores...
Avui estic contenta perquè veig que no estic sola, Garance Doré, a qui segueixo des de fa temps, ha publicat un post on parla d'aquest tema. Ella també es considera una gorda de ment i confessa patir atacs de gana a mitjanit, molt coneguts entre les afectades.
El que ella ha fet és preguntar a la gent del seu equip que és el que mengen, com i perquè ho mengen. I la veritat, tots mengen prou bé, millor dit, prou poc - igual ho han dit per quedar bé en l'entrevista ...-.
Però no ens amoïnem. si entrem en el mode de "mirar el que mengem", la cosa ja va bé. Si hi pensem, vol dir que  anem pel bon camí. 
En el meu cas, he decidit establir un pla d'actuació. Es tracta d'un pla senzill i fàcil de complir.
En primer lloc, buscaré fotos de gent fantàstica que no se si són gordes de ment o no, però es conserven de meravella... i me les posaré com a fons de pantalla, ja se sap. "Donde fueres....haz lo que vieres"
En segon lloc, he elaborat una llista de NOS  i SIS per tal de motivar-me i motivar a totes les que us identifiqueu amb mi com a gordes de ment, que no sempre vol dir de cos. No ens equivoquem. Són conceptes diferents. No tot el que córrer molt entrena molt, ni el que treu bones notes sempre estudia.

Primer els NOS:

  • No al pa refinat. Substituir-lo per pa integral i només al matí.



  •  No als sucres, ni dolços i en cas de desig, una mica de xocolata negra.



  • No a la pasta. Substituir-la per verdures...



  • No a la fruita després de menjar, millor entre hores - a triar entre peres, maçanes, kiwis i fresons-.





  • No a la carn per sopar. Millor peixet...



  • No als fregits. Planxes i forns molt millor




I ara els SIS

  • Un suc de llima escorreguda amb aigua tèbia en dejú. Només hi parlen meravelles. Però la veritat és que quan te'l prens la cara s'arruga a més no poder. Serà un bon desintoxicant, però potser és un generador d'arrugues -aquest tema el deixem pendent d'estudi...-.

  • Un got de caldo depuratiu abans de cada menjada. Es pot fer amb api, all porro i gingebre fresc. A mi m'agrada picant i hi afegeixo gingebre en pols.
  • Beure infusions. N'hi ha de boníssimes...



  • La mesura universal: Beure molta aigua entre les menjades...


  • I per últim, apuntar tot el que mengem i perquè ho fem. Hem de saber si ho fem per gana d'estómac o simplement per gana de ment. 




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada