dilluns, 8 de juny del 2015

"No ens cal pensar tant"

Ja fa dies vaig llegir un article de Garance on s'adreçava al seu jo de 20 anys, en motiu del seu quaranta aniversari. En aquesta publicació feia una reflexió de totes les coses que des de l'experiència, li voldria recomanar. 
No és l'únic article que he llegit amb aquesta idea i no és d'estranyar. Quan complim anys ens bé la necessitat de fer balanç del que hem vist, balanç del que hem fet, balanç del que hem aconseguit i balanç del que hem après. I és una realitat que sabem millor que ningú quines coses li haguessin anat bé conèixer al nostre jo de vint anys.
Si hagués de recomanar-li només una única cosa al meu jo de vint-i-cinc anys - aquest mes de juny en faig cinquanta-, tinc molt clar que li diria, perquè se millor que ningú, el que més li convé.
Se que al meu jo de vint-i-cinc anys li seria de gran utilitat el saber que pensar massa mai li aportarà res. Al contrari li robarà temps i energia per ser més feliç. Només li diria que en aquesta vida, "no ens cal pensar tant". 
Al meu jo de vint-i.cinc anys, li diria que intentés treballar el control del seu pensament. Li diria que una ment lleugera l'ajudarà a viure el moment present, el futur present i el passat present. Perquè
no li cal viure en l'abans ni en el després. En viure l'ara ja en tindrà suficient.

I vatros, quina cosa li dirieu al vostre jo de vint-i-cinc anys?




3 comentaris: